piątek, 14 stycznia 2011

Niska jakość Bo Stop transfer głównym problemem Tank

Ciekawe wiadomości wyświetlane w http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/dPjG_9lpPlY/story01.htm:
BJ_Covert_Action pisze "inżynierów NASA w końcu odkrył przyczynę pęknięć, które zostały znalezione na głównych wahadłowca Discovery zbiornika zewnętrznego. Głównego zbiornika, jeden z modeli" Super Lekkie Tank "opracowany przez Lockheed Martin, zatrudnia aluminiowo-litowych stop opracowany przez Lockheed Martin specjalnie dla tej aplikacji. nowego stopu jest używane w różnych strukturalnych podłużnice podczas projektowania SLWT. Niestety, partia tego stopu w zbiorniku, który jest obecnie współpracujący z promu Discovery wydaje się być niskiej jakości . stopu stosowanego w podłużnice ma "marmurkowy" wygląd, w porównaniu do wartości nominalnej wygląd zazwyczaj używanych w głównych podłużnice zbiornika (patrz zdjęcie w artykule). Taki wygląd wskazuje na próg złamania, że jest znacznie niższy niż typowe. NASA określić, poprzez testowanie, że niskiej jakości stopu ma tylko 65% odporność na złamania nominalnej aluminiowe zazwyczaj używane. inżynierów NASA opracowali możliwości naprawić problemu, że są one obecnie badania w celu zapewnienia naprawy nie powodują niezamierzone konsekwencje. NASA planuje do promu Discovery gotowy do uruchomienia ponownie 24 lutego 2011. "

Czytaj więcej tej historii w Slashdot.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz