wtorek, 5 lipca 2011

Gwiazdy kontra Wielkiej Zespoły

Ciekawe wiadomości w url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/idPZytqwah8/:

Truizmem jest w Dolinie Krzemowej, że pracownicy gwiazdy są warte dziesięć do stu razy więcej niż zwykli pracownicy. Rachunek ten jest szczególnie ważne dla inżynierów oprogramowania, ale odnosi się także do menedżerów produktu, menedżerów sprzedaży i innych kluczowych pracowników. Jeśli jesteś gwiazdą, niebo jest granicą w kontekście tego, co się firm technologicznych będą chcieli przyciągnąć lub utrzymać Ciebie.

Widzieliśmy to znowu i znowu. Facebook kupił Friendfeed za 50.000.000 dolarów tylko po to żeby jej utalentowanych inżynierów (współzałożyciel Brett Taylor jest już na Facebooku CTO). W ubiegłym roku Google wykonane 3.500.000 dolarów kontrofertę do inżyniera pracowników, aby utrzymać go od pójścia do Facebook. A w tym roku, to wypłacane dwóch czołowych menedżerów produktu jak 150.000.000 dolarów , żeby się nie będzie Twitter.

Wynajem gwiazd, a nie tylko będą one pracować ciężej niż inni, ale też podnieść wydajność całego przedsiębiorstwa. Byłem świadkiem tego się po obu firmami technologicznymi i medialnymi. Gwiazdy przyjść i podnieść poprzeczkę, a każdy inny podnosi ich gra jako wynik (albo z dumy i strachu, lub kombinację obu).

Ale nie każdy może być gwiazdą. A czasem gwiazdy gasną, gdy są one wyrwane z otoczenia, w którym stały się gwiazdami na pierwszym miejscu. Harvard Business badania Szkoła raz spojrzał na gwiazdy analitycy z Wall Street i stwierdziła, że nie wydają się tak dobrze, gdy przeniósł się pracy. Dalsze badania sugerują, że niektóre z czynników, dla gwiazd ruchomych pomyślnie to, jak bardzo podobne nowej spółki jest starego w zakresie kultury i środków oraz zdolność do gwiazdy zabrać ze sobą swojego zespołu.

Żadne z tych badań spojrzeć na dynamikę firmach technologicznych. Oni skupiają się bardziej na Wall Street lub dużych korporacji, gdzie gwiazdy są różnie definiowane. Jeszcze niedawno blogu przez Fast Company współzałożyciel Bill Taylor stara się stosować argument do Doliny Krzemowej i mówi, że wielcy ludzie są przereklamowane. Taylor Pojawi się Boston Bruins i Dallas Mavericks jako kontrprzykłady, że wielkie zespoły mogą zrobić lepiej niż rywale z gwiazdą poszczególnych graczy.

Kiedy retweeted tym artykule kilka tygodni temu, Kwadrat COO Keith Rabois niemal natychmiast odpowiedział , "że się myli." Oh yeah, I zapytał, co z Bruins? Na co Rabois odpowiedział:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz