poniedziałek, 5 września 2011

The Complete Guide To freemium modele biznesowe

Ciekawe wiadomości w url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/3WCnGk3bs4w/:
Free

Od redakcji: Ten post został napisany przez gości Uzi Shmilovici , CEO i założyciel przyszłości Proste , która tworzy oprogramowanie online dla małych przedsiębiorstw. Post opiera się na badaniu przeprowadzonym z profesorem Eric Budish, profesor ekonomii na Uniwersytecie w Chicago Booth of Business. Obejmuje ona także pomysłów i uwag Peter Levine , Venture Partner w Andreessen-Horowitz i profesorem w Stanford GSB

Pomysł oferowania produktu lub wersji za darmo jest źródłem wielu dyskusji.

Cennik jest zawsze trudne. Niestety, wielu przedsiębiorców nie dać tyle myśli. Będą one często skopiować strategii cenowej podobnych produktów, opierać swoje decyzje na pompatyczne wypowiedzi "ekspertów", lub polegać na podziale uzasadnienie (ciężko pracowaliśmy, więc powinniśmy za $ X).

Wolny jest jeszcze trudniejsze i tak wiele opinii na ten temat, to pomyślałem, że byłoby orzeźwiający do podjęcia krytycznego podejścia i zanurkować głęboko, dlaczego jedne firmy odnoszą sukcesy na zatrudnienie modelu podczas gdy inne nie. Sprawdziliśmy w ekonomii prace naukowe, książki psychologiczne i behawioralne strategie, który pracował dla przedsiębiorstwa do wychodzenia z kluczowych pojęć poniżej.

Prawo koszt krańcowy

Ceny odgrywa ogromną rolę w rywalizacji o klientów. Oto gospodarczej, która posiada prawie tyle samo prawdy, jak prawo grawitacji: na rynku doskonale konkurencyjnym, w długim okresie ceny produktu (aka "cena rozliczeniowa rynku") będzie marginalny koszt produkcji.

Wiecie co? Ze względu na hosting i spadku kosztów pasma, dla większości produktów Internet koszt krańcowy jest dziś praktycznie ... zero.

Innymi słowy, jeżeli koszt służyć klienta (wsparcie na bok) wynosi zero, długoterminowe ceny produktu na rynku będzie zero (z powodu presji konkurencji).

Doświadczenie Dobry

W centrum "Free" modele produktów lub usług oferowanych klientowi. Większość produktów do Internetu i usługi wchodzą do definicji Doświadczenie dobre: ​​produkt, który potrzebuje okresu stosowania przed klient może określić wartość mogą z niej wynikają.

Dobrym przykładem jest Dropbox. Rozważ Drew Houston słowa : "Fakt, że Dropbox był oferując produkt, że ludzie nie wiedzą, że potrzebne do starali".

Istnieje mnóstwo naukowców, którzy spojrzał w cenach towarów Experience. W 1983 roku Carl Shapiro Economist napisał fascynujący dokument na ten temat. Doszedł do wniosku, że ponieważ klienci mają tendencję do niedoceniania wartości produktu, optymalne ceny dla dobrych doświadczeń jest niska niska cena, która jest następnie zwiększana, gdy klient zdaje sobie sprawę z wartości produktu.

W niektórych przypadkach klient może przecenić wartość produktu. W takim przypadku optymalnej strategii cenowej jest za dużo jak na początku lub na zamek w klientów z kontraktów długoterminowych.

Dlatego klienci niechętnie kupują, gdy ktoś zwraca się do nich przedpłaty za usługi lub produktu lub podpisania długoterminowej umowy.

Stąd niska cena to mechanizm sygnalizacji. Wniosek? Sygnały o niskiej cenie wejścia, że ​​jesteśmy pewni, że produkt będzie tworzenie wartości dla klienta.

Psychologia free

Wiele już napisano na temat psychologii Free. Dwie książki, które wyglądały na specjalnie przedmiotem są

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz