niedziela, 31 lipca 2011

Nie daj się nabrać na Vanity Metrics

Ciekawe wiadomości w url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/tI0-sU9vLs8/:

Startups miłość wskazać na duże cyfry wzrostu, a prasa kocha je opublikuje. Jesteśmy za winnego, jak każdy inny w tym zakresie: milion pliki do pobrania, 10.000.000 zarejestrowanych użytkowników, 200 milionów tweets dziennie. Te wskaźniki wzrostu często może to być objawy trakcji (dlatego też o nich), ale równie często nie są. Ważne jest, aby rozróżnić pomiędzy prawdziwymi metryki i co Lean Startup guru Eric Ries połączeń metryki próżności.

Metryki Vanity są takie rzeczy jak zarejestrowanych użytkowników, pliki do pobrania i odsłon na surowo. Są one łatwo manipulować, i niekoniecznie koreluje z liczb, które naprawdę się liczą: aktywnych użytkowników, zaangażowanie, koszt uzyskania nowych klientów, a ostatecznie przychodów i zysków. Te ostatnie są bardziej użyteczne dane. W pierwszej rundzie Capital Josh Kopelman niedawno doradzał Godziny pracy Założyciel "rzeczywistych danych jest utrzymanie i wykorzystanie powtórzyć." Startups, które koncentrują się na rzeczywistych wskaźników może, aby ich produkty lepiej, przyciągnąć więcej klientów i sprawdź, ich szczęśliwszymi.

Ważne jest dla startupów właściwie instrumentem danych śledzą więc, że mogą uzyskać uchwyt na prawdziwego zdrowia ich działalności. Gdyby śledzić tylko metryki próżności, mogą uzyskać fałszywe poczucie sukcesu. Tylko dlatego, że starcie może doprowadzić do wykresu, który jest w górę i na prawo nie oznacza, że ​​ma wielki biznes. Aplikacji mobilnych może mieć miliony pliki do pobrania, ale tylko kilkaset tysięcy aktywnych użytkowników, lub na stronie internetowej freemium może zobaczyć eksplozji wzrostu ruchu, ale prawie żadnych konwersji dla użytkowników płatniczych.

Wiele nowych firm, oczywiście, utwór jeden zestaw numerów wewnętrznych i selektywnie akcji innego zestawu liczb próżność zewnątrz z prasą. Najgorsze jest to, kiedy firmach spróbować rozbić nas z surowego numery wzrostu (jesteśmy na 400%), ale bez kontekstu (400% z tego, co, 1.000 użytkowników lub 100000?). Zawsze prosić o bardziej znaczące cyfry, ale te nie zawsze są w przygotowaniu.

Metryki próżność nie są zupełnie bezużyteczne, tylko nie daj się nabrać na nich. Istnieją sposoby, aby z powrotem do liczb rzeczywistych z metryki próżności. VC Fred Wilson blogu dziś o jego 30/10/10 zasada : 30 proc pliki do pobrania lub Zarejestrowani użytkownicy są aktywni raz w miesiącu, 10 procent jest aktywnych raz dziennie, a 10 procent dziennego użytkowników będzie maksymalna liczba jednoczesnych użytkowników . Są to wzorce, że widzi w jego spółek portfelowych i firmach pitching niego.

Startups będzie lepiej, jednak raportowania rzeczywistego metryki od samego początku. Metryki Vanity może złapać do nich, zwłaszcza jeśli te numery nie odpowiadają liczb rzeczywistych. Facebook jest doskonałym przykładem firmy, która skupia się na właściwych liczb. Nawet w czasach swojej uczelni tylko, to zawsze porozmawiać o codziennych aktywnych użytkowników (użytkowników, którzy wracają codziennie) i jak szybko zabrał ich do przejęcia danej uczelni. Jeśli więcej nowych firm będzie mierzyć i dzielą prawo wskaźników od początku, reszta z nas będzie koncentrować się na nich.

Photo credit: Suicide Skye


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz