sobota, 23 lipca 2011

Przemyśleć Listy, grupy i Koła

Ciekawe wiadomości w url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/6XwmKBGDG9U/:

Od redakcji: Yoav Shoham jest profesorem informatyki na Stanford University i współzałożyciel Katango , które organizuje Facebook znajomych na grupy

Niedawne wprowadzenie Google + został paszowego dużo Google kontra Facebook dyskusji. W centrum dyskusji była Circles elementem Google + , która pozwala użytkownikom zorganizować swoje kontakty w znaczących klastrów (na przykład, "rodzina" i "praca") oraz udział w różnych treści z różnych klastrów. Koła odgrywać rolę, która jest prawie całkowicie analogiczne do listy Facebooka, które zostały wokół (choć nieco pochowany w Facebook UI) przez długi czas. Facebook oczywiście również pojęcie grupy, niezależnie od (i nowsze niż) list. Oto kilka podstawowych uwag na listach, grup i środowisk, które wydają się być pomijane w różnych artykułach ostatnich.

  1. Ta ostatnia dyskusja skupiła się na różnice między Facebook i oferty Google, ale pomija to, co myślę jest bardziej podstawową wspólnego - i uderzające - funkcji. Oboje zapytać użytkownika do tworzenia grup / list / koła ręcznie. To działa w przypadku grup z członkostwa w małych i stabilne rodziny, na przykład. Ale to nie rozwiązanie dla dużych grup i / lub płynu.
  2. Jakieś sześć miesięcy temu przeszedłem wykonywania sortowania moim ówczesnym-321 znajomych z Facebooka do listy. To było nie do zniesienia. Zajęło mi ponad godzinę do połowy, dobrej pracy, i nie była zabawa na około, kiedy zostało zrobione. Jestem teraz do 388 znajomych, nie może zapłacić mi przejść, że ćwiczenie. Facebook statystyki potwierdzają, że nie jestem sam (tylko 5% użytkowników utworzonych list, na przykład).
  3. Facebook miał kreatywne rozwiązanie przełącznika z listy grup. Chodziło o to, że gdy tylko można tworzyć i utrzymywać listy, grupa jest utrzymywana wspólnie przez wszystkich jej członków. W skręcie na znanych grup dyskusyjnych własny abonament w grupach Facebook trzeba zaproszenia; tylko obecnych członków może dodać nowych członków. (Obie listy i grupy są nadal obsługiwane na Facebooku, że większość użytkowników nie są świadomi tych subtelności.)
  4. Ale to nie rozwiąże problemu. Grupy nie są listy. Moje listy określają mnie społecznie , są moim społeczne lustro. Są kopalni sam i będę przeklęty, jeśli pozwolę ci dotknąć. Będę decydować, kto jest w moim rodzinnym gronie, mój kohorty AI, mój tech-guru listy, mój uczelni znajomych klastra.
  5. Oczywiście, mój list pokrywają się z Ciebie. Rzeczywiście niektóre są cholernie podobne. Moja żona lista rodzina posiada 80% pokrywają się z moimi. Może to być mylące, zwłaszcza, kiedy rozpocząć korzystanie z tych list do komunikacji. Kiedy moja żona akcji zdjęcie z jej listy rodzina i ja z moim może być trudno powiedzieć dwie listy obok, zarówno z powodu nazwiska na listach mogą być identyczne ("rodziny Shoham", powiedzmy, z przeprosinami do marki Eliasaf) , a ponieważ dwa zestawy ludzie są prawie identyczne. Z tego powodu widzimy naturalny dynamiczny, w którym ludzie z listy dość podobne zwykle w czasie do "normalizacji" na tej samej liście. Nieformalna reguła używam - nie zweryfikowano w dowolny sposób - jest to, że list będzie połączenie, jeśli ich nakładanie jest 75% lub więcej.
  6. Nie oznacza to, że grupy nie są ważne. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy istnieje obiektywnie zdefiniowane kryterium członkostwa. Członkostwo w "Stanford klasy '02" nie jest kwestią gustu lub opinii, albo były, czy też nie (jestem unikanie subtelne kwestie, takie jak mamy na myśli Ciebie ukończył w '02 lub rozpoczął się w '99). Ta grupa może (lub nie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz