sobota, 23 lipca 2011

Samsung badania finansowane ze środków znajdzie wideo 3D powoduje dodatkowe zmęczenie oczu, zmęczenie

Ciekawe wiadomości w url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/D64YmEtvkiI/3d-video-causes-extra-eye-strain-and-fatigue-study-finds.ars:

Ekranach 3D powoduje dodatkowe zmęczenie oczu, według badań opublikowanych przez Journal of Vision dzisiaj, że zostały w części sfinansowane przez R Samsung i ramię D. Grupa naukowców z Uniwersytetu w Berkeley Califonia, że ​​gdy badani obserwował ekrany 3D i zgłosili więcej wysiłek i zmęczenie oczu i mniej jasności widzenia później, niż kiedy obserwował 2D wideo. Rozbieżność między głębi ekranu i głębię obrazu 3D spowodowało większość problemów, choć Naukowcy odkryli również relacji między głębia obrazu i bliskość ekranu również odegrały pewną rolę w zmęczenia oczu.

Dwudziestu czterech uczestników w badaniu wykazano 3D i 2D wideo w różnych odległościach oglądania, a następnie odpowiedział na pytania zadane na zmęczenie oczu, ból szyi i pleców, i jasność widzenia. W klipy wideo, autorzy różnych centralnym punktem, który jest na powierzchni ekranu, a odległość konwergencji, czyli tam, gdzie w obrazie oczach próbuje się skupić. Dla 2D wideo, te punkty są zawsze jedno i to samo, ale w 3D wideo odległość konwergencji zależy, i może być głębsza niż powierzchni ekranu lub przed nim.

Uczestników odpowiedziało, że było więcej zmęczenie oczu i od wideo z różnych zbieżności i odległości ogniskowej, funkcja 3D, który od dawna powinien powodować zmęczenie oczu. Samodzielnie zgłaszane różnice między 2D i 3D nie były drastyczne, ale były one znaczące.

Druga część badania wykazały, że choć 3D było męczące w ogóle, uczestnicy mieli więcej problemów z odległych wyświetlacze obraz z odległości konwergencji głębiej niż na ekranie oraz w pobliżu wyświetlacze zdjęcia wychodziły z ekranu.

Te badania są bardzo istotne dla projektantów 3D treści, które mogłyby określić, co do wnęki lub wyskoczyć z ekranu na podstawie przewidywanej odległość widza. Badania wykazały jednak, oznacza także, że wideo 3D, który jest bardziej komfortowo oglądać w kinie musi być znacznie bardziej nieprzyjemne spojrzenie na patrząc w salonie.

Niestety, Samsung, finansowych zwolenników badania i producenci telewizorów 3D, badania wydają się wskazywać, że ranisz oczach ich klientów.

Journal of Vision, 2011. DOI: 10.1167/11.8.11

Przeczytaj komentarze do tego wpisu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz